עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

מכתב התראה על הרעת תנאים – עשה ואל תעשה

סכסוכים במקומות עבודה מהווים עניין רגיש מאוד, במיוחד בשגרת הקורונה, אשר עשוי להשליך משמעותית על הפרנסה כעת ועל הקריירה בהמשך. לכן, עולה במקרה זה הכדאיות של הסתייעות בעו"ד ומינוף הידע המקצועי והניסיון שלרשותו. הרעת תנאי עבודה, היא בין המצבים היותר כואבים מבחינה זו. מדובר בנושא מורכב.

התפטרות עקב הרעת תנאי העבודה למשל עשויה להיחשב כפיטורים, אבל לא בכול מקרה (לפי סעיף 11א' לחוק פיצויי פיטורין). מתי כן ומתי לא, זו שאלה שתלויה בנסיבות ואלפי מכתבי התראה נכתבו בדיוק על זה. דוגמה נוספת למורכבות מצבים אלה: קידום עובד, עבודה זמן מה בתפקיד הבכיר יותר ולאחר מכן, החזרת העובד לתפקיד היותר זוטר, עם תנאים טובים פחות.

מה עושים כעת? אפשר להתפטר ולתבוע פיצויים עקב הרעת תנאים, אבל שני אלה אינם צעדים של מה בכך עבור רובינו. עושים דברים כאלה, רק לאחר בדיקה ומחשבה רבה ובצדק מאחר והדבר דורש השקעה כספית, סיכון וניהול של הליך משפטי. במצב כזה, מומלץ להסתייע בעו"ד ולשקול יחד איתו על משלוח מכתב התראה על הרעת תנאים.

מכתב התראה על הרעת תנאים

ניסוח מכתב התראה על הרעת תנאים

מכתב התראה יהיה לרוב מכתב רשום, עם אישור מסירה. אין זו חובה. למעשה, ניתן לשלוח מכתב כזה גם באמצעים אחרים. זה יכול להיות אימייל, פקס ואפילו תוכנת מסרים מידיים. בחוקי דיני העבודה אין כל חובה על כך, אך חשוב שתהיה לכם אינדיקציה שהצד השני אכן קיבל את המכתב.

 

כיצד זה נכתב

למכתב התראה אין מבנה מחייב. אופייני, שהוא יכלול חלקים אלה: פרטי השולח, תאריך, אופני ויעדי המשלוח ופרטי הנמען, כותרת בנוסח "מכתב התראה לקראת נקיטת הליכים משפטיים, בגין..", הצגת העובדות, טענותיכם, דרישותיכם, מועד האולטימאטום וכוונתכם לתבוע ולבסוף שמכם וחתימתכם.

תזמון משלוח המכתב

לפני משלוח מכתב התראה למעסיק, חשוב להתייעץ עם עו"ד. לאחר מכן, חשוב לוודא שמיציתם מול המעסיק את כול הצעדים שאינם משפטיים, כולל כמובן להעלות מולו את נושא הרעת התנאים, כפי שאתם רואים אותה. אם כול זאת לא עזר, הגיע הזמן לשקול משלוח מכתב התראה על הרעת תנאים.

יתרונות שליחת המכתב

משלוח המכתב, עשוי לסייע לכם להשיג את מטרותיכם, גם אם באופן חלקי. בכל מקרה, המכתב מקדם את הסכסוך עוד שלב לקראת הכרעה ובזכותו תחסכו לעצמכם לא מעט זמן, כסף ועוגמת נפש. המכתב עשוי לגרום לצד השני לחשוף בתגובתו מידע שחדש לכם. הוא גם מכין אתכם בצורה משופרת למשפט, בכך שהוא מבסס טיעונים מסוימים שאתם מציגים ותגובות מהצד השני (שלא יוכל לאחר מכן לטעון שלא שמע מכם טיעונים מסוימים או שלא הגיב בצורה מסוימת).

כללי זהירות שכדאי להכיר

מצד שני, יש גם חסרונות אפשריים במשלוח מכתב התראה: מאחר שציינתם אולטימטום, אתם תצטרכו לעמוד בו בעצמכם - להמתין למועד שצוין, מבלי לעשות דבר נוסף מול הצד השני. ואם תביעותיכם לא יענו במועד הנקוב במכתב, לגשת לבית המשפט. כמובן, אתם לא חייבים לפעול כך. מכתב התראה גם עשוי לחשוף מצידכם מידע, שהיה עדיף לשמור כהפתעה למשפט. הוא גם מספק לצד השני יותר זמן להיערך למשפט כזה. כמו כן, הצד השני עשוי להגיב בתביעת נגד וכמובן, כל העניין קרוב לוודאי יחריף עוד יותר את היחסים בין הצדדים.

הערך המוסף של הסתייעות בעו"ד לכתיבת מכתב ההתראה

ישנן סיבות רבות וטובות להסתייעות בעו"ד, לשם כתיבת מכתב מסוג זה. בשורה התחתונה, העו"ד יסייע לכם להשיג את מטרותיכם במשלוח המכתב. כמו כן עו"ד מומחה, יודע לזהות את הפסיקה, החקיקה והתקנות הרלוונטיות לדיני העבודה, כדי לנסח בהתאם את המכתב.

במידה והמטרות לא יושגו ותמשיכו להגשת תביעה, הניסוח המקצועי של המכתב ישפר את מצבכם במהלך המשפט, זאת מאחר שהמכתב מהווה חלק מהמידע הבסיסי שמוצג בפני בית המשפט. לכל הפחות, הוא יסייע להמחיש שפעלתם בתום לב. לאור חשיבות שלב זה ומאחר שהסתייעות בעו"ד עבורו היא יחסית זולה ומהירה, בשורה התחתונה זה פשוט משתלם.

 

*המידע המוצג במאמר, אינו מהווה ייעוץ משפטי.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button