עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

מה הקשר בין דיני עבודה לדיני משפחה?

דיני עבודה ודיני משפחה הם מהתחומים המרכזיים במשפט הישראלי. תחום דיני המשפחה מושפע באופן מהותי גם מההלכה היהודית, ותחום דיני העבודה הוא בעל חשיבות אדירה להתנהלות המשק הישראלי. לעיתים, יש קשר בין דיני עבודה לדיני משפחה. קשר זה יכול להיווצר בחברות הנמצאות בבעלות משפחתית משותפת, עסק משותף של בני זוג, עבודה עם בן משפחה ועוד. 

ההתמודדות המשפטית עם דיני עבודה ומשפחה היא קשה ומורכבת 

הקשר העיקרי בין דיני עבודה ודיני משפחה הוא ששני התחומים נוגעים ליחסים בין בני אדם. כאשר מדובר בדיני עבודה, הקשר העיקרי הוא בין מעסיק ועובדים, וכאשר מדובר בדיני משפחה בין שני בני הזוג. ההתמודדות המשפטית עם דינים מסוגים אלה היא קשה במיוחד לכל עורך דין ושופט. המשקל הרגשי של כל החלטה, והמשמעיות העקיפות על כל אחד מהצדדים מקשים על כיום דיון ענייני והגעה לפשרות. שישנם עו"ד לענייני משפחה שכן יוכלו לנווט בתוך הסבך של הרגשות והמשקעים ולהגיע להסדרה שלא דרך תהליך משפטי, וכך גם פעמים רבות עם עו"ד דיני עבודה אך ישנם גם כאלה שלא.. 

מהם הקשרים הקיימים בין דיני משפחה לדיני עבודה?

לכאורה, הקשר בין דיני משפחה לדיני עבודה מתמקד אך ורק בעובדה שמדובר בשני תחומים אשר עיקר מיקודם הוא הקשר בין שני גורמים וכשרותו. עורך דין דיני עבודה יתמקד יותר בדברים כמו זכויות עובדים, או פיצויי פיטורים, ואילו עו"ד דיני משפחה בהסכמי משמורת, מזונות וכיוצא באלה. למעשה, קיימים קשרים רבים בין שני התחומים הללו, שחייבים להכיר כאשר ניגשים לבית המשפט עם עתירה בנושא:

חברה בבעלות משפחתית:

חברה בבעלות משפחתית נראית לרבים כמו חלום, ילדים הממשיכים את דרכם של הוריהם, משפחה מלוכדת וכיוצא בזה. למעשה, חברה בבעלות משפחתית היא בסיכום בגלל חוסר ההיררכיה המאפיין אותה. חוסר ההיררכיה גורם לחלק מהבעלים לנקוט פעולות לא כשרות, ועלולות להוביל משפחות למאבק משפחתי ארוך ומכוער.

עבודה משותפת של שני בני זוג:

שני בני זוג העובדים יחדיו המחליטים להיפרד עלולים להיתקל בבעיות הנוגעות לאופן החלוקה של העסק אותו הם בנו. העבודה המשותפת מלווה פעמים רבות בחשבונות בנק מאוחדים, ובתיק זוגי במס הכנסה, אשר לא מאפשרים הבנה מלאה של חלוקת הנטל בעבודה. 

ישיבה פריטטית:

ישיבה פריטטית היא ישיבה בה יושבים שני הצדדים זה מול זה בצירוף עורכי דינם ודנים על התיק. ישיבה זו נערכת בדרך כלל בתחומים כגון דיני עבודה, סביב סוגיות מעקב אחרי עובדים למשל, אך יכולה בהחלט להיערך גם בדיני משפחה. 

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button