עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

מהן זכויות אזרח עובד צה"ל

זכויות אזרח עובד צה"ל

לא משנה היכן אתם מועסקים, אתם צריכים להיות מודעים לכלל הזכויות והחובות שלכם. וכך גם רלוונטי לגבי אזרחים עובדי צה"ל אשר זכאים לאי-אלו זכויות שונות מזכויותיהם של משרתים בצבא הקבע. הנה כמה דגשים שחשוב להכיר לפניכם, זכויות אזרח עובד צה"ל אולי לא ידעתם עליהן.

אמנם אזרח עובד צה"ל מועסק במערכת הביטחון ומסתובב במהלך היום בבסיסים שונים, אבל הוא בדרך כלל אינו לובש מדים, אלא אם התקן שלו מחייב זאת. כמו כן, אזרחים עובדי צה"ל אינם מחויבים באותן החובות של חיילים בשירות הסדיר ומשרתים בצבא הקבע. אם למשל מדברים על גיל הפנסיה שלהם, אז אנחנו רואים שגיל הפרידה זהה לגיל שבמגזר הציבורי (67-64). זאת, בשונה מאנשי קבע (42-47). כמו כן, אזרחים עובדי צה"ל מועסקים במסגרת של הסכם קיבוצי. הצדדים המעורבים בהסכם זה הם הזרוע של מערכת הביטחון והארגון הארצי של עובדי צה"ל.

זכויות של אזרחים עובדי צה"ל ולקיחת חופשות

אם מדברים על זכויות, כמובן שחשוב להרחיב על חופשות של אזרחים עובדי צה"ל. ימי החופשה של אזרחים עובדי צה"ל נקבעים למעשה בהתאם לשלושה קריטריונים מרכזיים. אם תשאלו עורך דין צבאי הוא יגיד לכם שהקריטריונים הם: דירוג, ותק תעסוקתי ודרגה.

בנוסף, כשמדובר על זכויות חופשים של אזרחים עובדי צה"ל, יש להם את הזכות לקחת ימי בחירה. כמו כן, אזרחים עובדי צה"ל זכאים לקבל תשלום מלא על חופשות בחגים. מעבר לחופשות, עורך דין צבאי יגיד לכם שאתם גם זכאים להשתלמויות.

גמול השתלמות לאזרחים עובדי צה"ל

אם אתה אזרח עובד צה"ל והשלמת לפחות 11 שנות לימודים, דע לך שייתכן שאתה זכאי גמול השתלמות. אבל חשוב לדעת, כדי באמת לקבל ולהנות מגמול ההשתלמות, יהיה עליך לקחת השתתפות בקרסים שונים אשר יש בהם זיקה לתחום העיסוק שלך בצה"ל.

עוד חשוב לדעת, אזרחים עובדי צה"ל זכאים גם לזכויות בנושא של לימודים אקדמיים. כדי להיות זכאים ללימודים אקדמאיים, יהיה עליכם להציג ותק של לפחות שנתיים. כמו כן, אתם תצטרכו לספק אישור מהגורמים הרלוונטיים, וחוות דעת חיוביות מהמעסיקים שלכם במסגרת העבודה ומהמפקדים. כל זאת ועוד, לאחר שתציגו את האישורים לכך שאתם מועסקים בצה"ל במשרה מלאה.

זכויות אזרח עובד צה"ל - מה עוד?

בדרך כלל, האישור ללימודים אקדמאיים יינתן למשך של שנה אחת בלבד. אם אתם מעוניינים להירשם למסלולי לימודים ארוכים משנה, אתם תצטרכו בכל שנה להוציא מחדש את האישור ללימודים אקדמאיים על חשבון הצבא.

אם אתם צריכים סיוע נוסף בנוגע לזכויותיכם, אנחנו ממליצים לפנות אל עורך דין צבאי ולקבל מידע נוסף. תקיימו פגישת היכרות ותקבלו ממנו את כל הפרטים הרלוונטיים לכם. דעו לכם, אתם זכאים לזכויות ביטוחים מוזלים, זכויות רווחה כמו הלוואות בתנאים נמוכים ועוד. תעמדו על הזכויות שלכם, הן שלכם.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button