עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

לפתוח דף חדש - הליך גילוי מרצון

הליך גילוי מרצון - איך זה עובד וכיצד נכון לעשות זאת?

אומרים שעל טעויות משלמים. אבל לפעמים אפשר להפחית את מידת העונש על טעויות כספיות. הליך שמאפשר לאנשים לפתוח דף חדש מול רשות המס נקרא - נוהל הליך גילוי מרצון. הכוונה היא הגשת דיווח מחודש לרשות המס המתקן את הדיווחים הקודמים ומציג מידע אמתיבתמורה לכך, רשות המיסים בתיאום עם פרקליטות המדינה מתחייבת שלא לנקוט הליכים פליליים בכפוף לתקנון ולתנאים שנקבעו בהליך.

הליך גילוי מרצון

נוהל גילוי מרצון הוא למעשה הדרך של רשות המיסים לגבות את המיסים ממי שלא שילם על ידי מתן חסינות. הנוהל חל על עבירות מס כמו פקודת מס הכנסה, מיסוי מקרקעין שבח ורכישה, חוק מע"מ, חוק איסור הלבנה הון וכדומה. מדובר בהזדמנות אמתית לתקן את עבירות המס שבוצעו, בין אם בוצעה העלמת מס או דיווח שגוי על מנת להרוויח כסף "שחור" וכל זה בהליך ביורוקרטי מוסדר שנקבע מראש.

איך זה עובד?

ההליך עצמו כולל הגשת בקשה פורמאלית המופנית לסמנכ"ל בכיר לחקירות ומודיעין של רשת המיסים. הבקשה מבוססת על טופס הצהרה רשמי מודפס לבקשה אותו ניתן למצוא באתר הרשות, כולל שם המבקש, מקור ההכנסה ופירוט סכום ההכנסות שהושמטו. את הבקשה יש למסור יחד עם צירוף המסמכים הרלוונטיים המייצגים את המידע המאומת.
ניתנת אפשרות להגיש גם בקשה אנונימית בה לא נחשף שם המבקש, אולם היא צריכה לכלול את המידע והמסמכים המבוקשים ובר כוח המבקש מתבקש לחתום על טיוטת הסכם שומה וכדומה.

קיימת גם אופציה אטרקטיבית לקיצור תהליכיםגילוי מרצון במסלול מקוצר. את הנוהל הנ"ל ניתן לבצע בצורה מהירה יותר ולקבל תשובה מהירה יותר. עם זאת, ההליך המקוצר אפשרי רק אם עומדים בתנאים שהציבה רשות המיסים כמו כאשר סך ההון שנכלל בבקשה לגילוי מרצון אינו עולה על 2 מיליון שקל וההכנסה החייבת הנובעת ממנו אינה עולה על 0.5 שקל בשנות דיווח.

בכל מקרה, חשוב לדעת שאדם זכאי ליהנות ממה שנקרא הליך גילוי מרצון, בין אם הרגיל או המקוצר, רק פעם אחת בלבד. בנוסף, חשוב לדעת שהנוהל לא חל על הכנסות שמקורן בפעילות לא חוקית והחסינות מהליכים פליליים על פי הנוהל תקפה לגבי המידע שנמסר במסגרת הליך הגילוי מרצון ובקשר אליו.

ככל שמחכיםמשלמים יותר

מומלץ לנצל את ההזדמנות הייחודית של גילוי מרצון במיוחד לאור מאמציה הרבים של הרשות להרתיע מפני עבירות מס. מעסיקים רבים שלא מתמצאים בכל נושא המיסים נעזרים בשירות של ייצוג מעסיקים ע"י עורך דין מומחה. מדובר לא רק באפשרות שלא לקבל עונש שיכול להיות חמור אלא גם לחזור לדרך המוסר ולשאת בנטל המיסים יחד עם יתר האזרחים שומרי החוק. כדאי להזדרז ולהקדים את הבקשה, בין אם עבירת המס בוצעה ביודעין או בתום לב. הסיבה לכך פשוטההזמן נגדכם. גובה המס והקנס גדל ככל שמחכים וכמובן, אם תפספסו את ההזדמנות אתם גם חשופים בפני הליך פלילי. העונש על עבירות פליליות יכול להיות קנסות כבדים מאוד ואפילו ריצוי מאסר בפועל.

הגשת גילוי מרצון בדרך הנכונה היא קריטית למניעת כתב אישום. חשוב להבין את הדקויות בנוהל וכדאי לבחון כיצד לדווח על מנת שהבקשה תתקבל. כאן נכנס לתמונה עו"ד המתמחה בנוהל הליך גילוי מרצון, בעל הבנה משפטית וכלכלית מעמיקה בנוהל וניסיון רב בליווי עצמאים ועסקים בהליך. מעורבות של עו"ד בתחום כדאית במיוחד אם החלטתם להגיש בקשה אנונימית או ברצונכם לבחור במסלול המקוצר. עו"ד ישמור על הדיסקרטיות הנדרשת ויוכל לסייע גם בתכנון מס והזכויות המגיעות לכם על פי חוק גם להמשך הדרך. עו"ד המתמחה בנוהל יוכל להעלות משמעות את הסיכוי להגיע מול הרשות להסכם שיטיב עמכם.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button