עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

כיצד עורך דין יוכל לעזור לכם להתמודד עם אובדן עבודה בזמן הקורונה?

ליווי משפטי – הדרך היעילה ביותר להתמודדות עם אובדן עבודה בזמן הקורונה

תקופת הקורונה גרמה לזעזוע עצום במשק העבודה הישראלי, עם שיא במספר המובטלים שלא נראה עד כה ומשפחות רבות שאיבדו את יכולת ההשתכרות שלהן. ואכן, אובדן עבודה בזמן הקורונה אינו דומה לתקופות אחרות שכן קשה מאוד למצוא עבודה חליפית והמשק נמצא בהקפאה עמוקה. איבדתם את עבודתכם בתקופת הקורונה ואינכם מודעים לזכויותיכם בתחום דיני העבודה? כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל עורך דין מתאים ולקרוא את השורות הקצרות שלפניכם.

האם פוטרתם כחוק בתקופת הקורונה?

ישנן סיבות שונות שבגללן שכירים מאבדים את עבודתם בתקופת הקורונה כאשר הסיבה המרכזית היא עקב צמצום פעילות העסק. לא משנה מהי הסיבה, כאשר מאבדים עבודה בזמן הקורונה יש ליצור קשר עם עורך דין שמתמחה בדיני עבודה. ישות מקצועית זו תעזור לכם לנצל את זכויותיכם מבחינת קרנות הפיצויים ותביעת המעסיק בגין פיטורים שלא כחוק (אי מתן הודעה מוקדמת, סיבת פיטורים לא מוצדקת ועוד). לעיתים גם עורך דין חדלות פירעון הוא איש מקצוע שכדאי להתייעץ עימו, במידה והמעסיק שלכם פשט את הרגל ולא מסוגל לספק לכם את הזכויות המגיעות לכם (ר' בהמשך).

כמו כן, חשוב מאוד לדעת כי גם במידה ואיבדתם את עבודתכם בתקופת הקורונה בשל התפטרות, הדבר עשוי להיחשב כפיטורים לכל עניין ודבר בתנאים מסויימים, מה שיעזור לכם להתמודד עם הגזירה הכלכלית באמצעות זכות לשחרור כספי הפיצויים שלכם. מקרים אלו מגוונים וכוללים מעבר דירה למקום מגורים מרוחק, טיפול רפואי בילד, הרעה משמעותית בתנאי העבודה ועוד.

אובדן עבודה – המקרה של פשיטת רגל של המעסיק

הסגרים וההגבלות גרמו לבעלי עסקים רבים לצמצם את פעילויותיהם בתקופת הקורונה עד לכדי התרסקות כלכלית של ממש. המצב החמור ביותר הוא פשיטת רגל והוא למעשה מהווה הכרזה של בעל העסק על כך שהוא אינו מסוגל לעמוד בהתחייבויותיו אל מול הנושים ואינו יכול לשלם משכורות לעובדים שלו. מה עושים במקרה שהמעסיק הינו פושט רגל ופוטרתם על ידו? ובכן, במקרים שכאלה כדאי לפנות אל עורך דין שמתמחה לא רק בדיני עבודה אלא גם בכל הקשור לחדלות פירעון. דעו לכם כי עורך דין שכזה מלווה לא רק מעסיקים שפשטו רגל אלא גם שכירים כמוכם. הוא עושה זאת באמצעות הגשת התביעות המתאימות לביטוח לאומי לקבלת המשכורות שלא שולמו לכם. מעבר להשגת השכר האבוד, עורך הדין אף יוכל לעזור לכם בקבלת החזר מביטוח לאומי על זכויות סוציאליות שלא שולמו לכם כחוק כגון דמי הבראה ועוד.

טיפ קטן לסיום

אובדן עבודה יכול להוות הזדמנות לקריירה חדשה וביצוע שינוי בחיים. כל עוד התקשרתם עם עורך דין שמטפל לכם בכל העניינים הכספיים, תוכלו לזכות בראש שקט ולהירשם לאחת ההכשרות המקצועיות הרבות שמציעה המדינה לכל הגילאים. רוב ההכשרות הן בסבסוד (חלקי או מלא) ובמקצועות פרקטיים מבוקשים שתמיד זקוקים בהם לידיים עובדות. בחלק מההכשרות אף ניתן לקבל מענק לאחר ההשתלבות בעבודה החדשה ורצוי לברר זאת מול לשכת התעסוקה הקרובה לביתכם.

 

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button