עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

לאיזה גמלה זכאים העובדים של מעסיק בפשיטת רגל?

זכאות גמלה של עובדים למעסיק בפשיטת רגל

החוק בישראל לא מאפשר הגשת תביעה נגד עסק שנמצא בתהליך פירוק או פשיטת רגל, אבל זה לא אומר שהעובדים צריכים לוותר על הזכויות שלהם. אז איזו גמלה שמורה לעובדים ועם מי מתייעצים בכל מקרה של דילמה או התלבטות? הנה המדריך המלא

מצב של חדלות פירעון עלול להגיע עד כדי פשיטת רגל. במצב של פשיטת רגל או תהליך פירוק, המטרה היא לעזור לעסק להשלים את כל החובות שלו לעובדים, ספקים וכן הלאה. עם זאת, בתקופה הזו העסק למעשה מוגן מפני תביעות.

מצד שני, הזכויות של העובדים נשמרות גם כאשר המעסיק פושט את הרגל. מתוקף החוק, עובדים לא אמורים לסבול מכך שהמעסיק נמצא בהליך פשיטת רגל או חדלות פירעון. לכן חשוב להכיר את דיני חדלות פירעון או דיני עבודה ובמידת הצורך להתייעץ עם עורך דין פשיטת רגל שבקיא בתחום.

איזו גמלה מגיעה לעובדים ואיך מקבלים אותה?

קודם כל, החוק בישראל מאפשר לכל עובד שכיר שהמעסיק שלו פשט את הרגל או שהחברה שהעסיקה אותו התפרקה, לקבל גמלה. את הגמלה מקבלים מהמוסד לביטוח לאומי והיא משולמת במקום אותו שכר שנמנע מהעובד בגלל פשיטת הרגל.

שנית, גמלה של המוסד לביטוח לאומי עבור עובדים של מעסיק בפשיטת רגל כוללת בתוכה לא רק את שכר העבודה. מלבד שכר העבודה, הגמלה כוללת פיצויי פיטורין ותשלום לקופת גמל כמתחייב בחוק.

אילו תנאים צריכים להתקיים כדי לממש זכאות לגמלה?

הזכאות לגמלה של המוסד לביטוח לאומי שמורה לעובדים שהמעסיק שלהם נמצא בפשיטת רגל או בחדלות פירעון. עם זאת, יש פרמטרים מסוימים שצריך לעמוד בהם על מנת לקבל את הגמלה במלואה.

ראשית, הגמלה משולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי רק אם בית משפט מחוזי כבר הוציא צו נגד המעסיק והכריז עליו כפושט רגל, או לחילופין אם כבר יצא צו לפירוק חברה, פירוק שותפות, עמותה או אגודה שיתופית.

חוץ מזה, את הגמלה ניתן לקבל רק אחרי שבית המשפט ממנה נאמן או מפרק למעסיק וכמובן אם התביעה של העובד מאושרת על ידי אותו גורם.

למי כדאי לפנות – עורך דין פשיטת רגל או עורך דין דיני עבודה?

הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי לצורך קבלת גמלה עבור עובדים של מעסיק בפשיטת רגל מבוססת על תלושי משכורת אחרונים, תלוש שכר ראשון שקובע את מועד תחילת העבודה, מסמך מקופת גמל שמתעד את הפיצויים וכל אישור מיוחד אחר.

השאלה היא האם כדאי לפנות לעורך דין פשיטת רגל או לעורך דין דיני עבודה. התשובה כאן יחסית פשוטה, כי עורך דין פשיטת רגל יכול בעיקר לסייע למעסיק, בעוד עורך דין דיני עבודה ישמח לייצג את העובד וללוות אותו בהתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button