עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

כיצד תקבלו יותר כסף בפרישה שלכם ממקום העבודה

איך לקבל יותר כסף בפרישה ממקום העבודה

מי שמגיע לגיל הפרישה, מקבל ממקום העבודה פיצויים וכספים שנצברו לזכותו בקופות הפנסיה ובקופות הגמל. במקרים רבים מדובר בסכומים נאים ולכן חשוב להתייעץ עם מומחה פיננסי לגבי הכדאיות של משיכת הכספים, תשלומי המס, המשך אופציות של חיסכון ועוד. קיימות כמה אפשרויות ואיש מיומן בתחום זה יכול לתת ללקוח הסבר מקצועי על כל אחת מהאופציות, כדי שיבחר בסופו של דבר את האפשרות המתאימה לו ביותר.

כספי הפיצויים ממקום העבודה

מי שממשיך לעבוד לאחר הפרישה במשרה חלקית במקום העבודה או במקום אחר, יכול ליצור רצף של הפקדות בקופת הפיצויים. הוא ימשיך להעביר לקופה זו כספים וכך הוא יצבור לאורך השנים סכום הוני מכובד וכאשר ירצה למשוך את הכספים ייהנה מפטור מתשלום מס עבור מלוא הכספים, או חלק מהם בהתאם לקריטריונים.

מי שפורש לגמלאות ומעוניין בקבלת קצבה חודשית, יכול לקבוע בתיאום עם היועץ הפיננסי מהו הסכום החודשי הקבוע אשר נחוץ לו למחיה, כך שיחיה בכבוד ויהיה לו די כסף לכל ההוצאות הקבועות כמו מזון, תרופות וביצוע תשלומים חודשיים. לאורך שנים הגמלאי יקבל את הקצבה החודשית ובשלב הראשון לא ישלם על כך מס, אלא רק בשלב מאוחר יותר. היתרון המשמעותי הוא שעם הזמן נצברים כספים בקופה כך שהאדם המבוגר נהנה מכל העולמות.

תשלומי מס על פיצויי פרישה

עובד שקיבל פיצויים אמור לשלם על חלק מהם מס. כדי למזער את תשלום המס אפשר לבצע משיכה חד פעמית של סכום כספי אם יש בו צורך למטרה מסוימת ולא לעבור את הסכום שיש מעליו חבות מס. הדרך המועדפת אצל חלק גדול ממקבלי הפיצויים היא לבצע משיכת כספים בשיטה מדורגת שבה מס הכנסה מאפשר לבצע פריסה של תשלום המס לאורך שש שנים באופן רטרואקטיבי, או לשש השנים הבאות.

הגשת דוחות אישיים למס הכנסה

תחשיב המס של כל עובד נקבע בתחילת השנה בהתאם לגובה השכר שלו ועל פי מדרגות המס שמחייבות שכר זה. אם העובד עבד בפועל כמה חודשים ולא בכל חודשי השנה, נוצר מצב שהוא שילם מס ביתר ולכן הוא יכול לקבל את הכספים הללו בחזרה.

לצורך כך עליו להגיש דוח אישי לשנת המס הספציפית אשר כולל מצד אחד את כל הכנסותיהם משכר על פי טופסי 106 של בני הזוג וגם הכנסות אחרות. כמו כן את כל ההוצאות המוכרות כמו הפרשות לקופות פנסיה, קופות גמל, ביטוחי חיים ואישורים מקוריים על תרומות שבוצעו לגופים על פי סעיף 46.

קבלת כספים נוספים

לאזרחים רבים יש גם כספים שנשכחו בקופות שונות ולכן אפשר לבצע איתור כספים אבודים באמצעות מומחה לתחום זה אשר בוחן את הדברים באתר הכסף ונמצא בקשר עם הגורמים הפיננסיים הרלוונטיים.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button