עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

ייעוץ עורך דין - המדריך לבחירת עורך דין

כמעט בכל שלב בחיים יש צורך בעורך דין. ולא, לא אין הכוונה שבכל שלב בחיים מבצעים פשע, אלא שתחומי התמחותם של עורכי הדין בארץ הם רבים, מגוונים ושונים ולכן בכל צעד, פעולה או מעשה שבו נדרשת ידיעת החוק לפרטיו וייעוץ משפטי מקצועי, יש צורך לקבוע ייעוץ עורך דין. יחד עם זאת, חיפוש פשוט במנועי החיפוש יגלה כי תחת ההגדרה 'עורך דין' ישנן אלפי תוצאות שמובילות לאלפים רבים של עורכי דין ולכן, בכדי למצוא את עורך הדין הנכון, המתאים ביותר והמדויק לכם, הכנו את המדריך השלם לבחירת עורך דין.

הגדרת הסוגיה המשפטית

תתי ההתמחות עריכת דין הם שונים, רבים ומגוונים וכוללים אספקטים שונים של החוק. בשל כך, יש להגדיר מראש את הסוגיה המשפטית ולבחון באיזה סוגי חוקים היא עוסקת בטרם ניגשים לבחירת ייעוץ עורך דין. הייעוץ של עורך דין פלילי לא דומה לייעוץ של עורך דין זכויות עובדים ולא דומה ההתמחות של עורך דין לענייני מקרקעין לעורך דין לענייני משפחה. הגדרה נכונה של הסוגיה המשפטית העומדת על הפרק תאפשר לבחור את עורך הדין הנכון לעניין ולצמצם באופן משמעותי את החיפוש.

המלצות

קשה לזלזל בחשיבותן של ההמלצות, שכן עורכי דין מומלצים הם עורכי דין שיש להם הצלחות ומי שחווה את ההצלחות אלה הלקוחות. נסו לגשש בסביבה שלכם, בקרב מי שחווה התלבטות או שאלה הדומה לשלכם או לשאול בפורומים שעליהם אתם סומכים מי יכל להמליץ על ייעוץ עורך הדין בנושא. גם אחרי שיש בידיכם שם של עורך דין, אל תהססו להמשיך ולבדוק, נסו לברר שמעבר להתמחות שלו בתחומים שחשובים לכם, מדובר במשרד שעובד בשקיפות עם לקוחותיו, שעורך הדין עומד בלוחות הזמנים הנדרשים ושגם התנאים הטכניים הללו חשובים לו.

זמינות ייעוץ עורך דין

שי רודה עורך דין פלילי מומלץ מסביר כי פה מדובר בקונפליקט שכן עורך דין טוב הוא עורך דין שעמוס בעבודה, אבל מנגד ללקוחות בהיותם לקוחות הזמינות של עורך הדין חשובה מאוד. לצורך הדוגמה, עורך דין פלילי צריך להיות זמין בכדי לענות לטלפונים גם בשעות הלילה המאוחרות במקרה של הזמנה לחקירה משטרתית או מעצר לא צפוי ועורך דין שמתעסק בעסקאות בסכומים גדולים צריך את הפניות להשיב לשאלות מעבר לים גם בשעות שהן לא שעות העבודה השגרתיות פה בישראל.

אל תוותרו על הפגישה הראשונית

אחרי כל הבירורים והחקירות, בסופו של דבר אין כמו מראה עיניים בכדי להתרשם. אל תוותרו על קביעת פגישה ראשונית שבה תתהו על קנקנו של עורך הדין ותחושו אם הוא המתאים לטפל בעניינכם. חשוב להדגיש שקביעת פגישה ראשונית (לא פעם גם ללא עלות) לא הופכת אתכם ללקוחות ולכן אין התחייבות על בחירה בעורך דין הספציפי הזה, כלומר הגדירו מראש שמדובר בפגישה ללא התחייבות וכך תוכלו לבחור האם להמשיך עם ייעוץ עורך דין הספציפי הזה את ההליך או לא.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button