עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

חברות במצב חדלות פירעון

חדלות פרעון

המצב הכלכלי בישראל לאורך כל השנים ובמיוחד בזמן מגפת הקורונה גרר עסקים רבים למצב של חדלות פרעון, זאת לאור ההתנהלות הכלכלית והעובדה שלא היו הכנסות לאורך תקופה ארוכה וההוצאות המשיכו. בעל עסק שמגיע למצב של קריסה עובר תקופה קשה ביותר שבה הנושים מטרידים אותו בכל יום כיוון שהם מעוניינים לקבל את כספם. במקביל לכך אלו שהתייאשו פותחים נגדו תיק בהוצאה לפועל ומפעילים עיקולים כדי לזכות בנתח של החסכונות, הנכסים וההכנסות העתידיות שהוא אמור לקבל כמו לדוגמה מחברת כרטיסי האשראי, או מלקוחות שלו שחייבים לו כספים.

לאור חוסר האונים הוא שוכר את שירותיו של עורך דין חדלות פירעון אשר מתמחה בכל מה שקשור להליכי פשיטת הרגל, ההתנהלות מול כונס הנכסים הרשמי, משרדי ההוצאה לפועל, הרפורמה החדשה וצו ההפטר. עורך דין שמתמקצע בתחום זה, ילווה את הלקוח פושט הרגל מתחילת התהליך ועד הרגע שבו יקבל את צו ההפטר וכך לא יהיו לו חובות נוספים.

תיקי הוצאה לפועל במצב של חדלות פרעון

כאשר מתחיל הליך של כינוס נכסים, מאחדים את כל התיקים שנפתחו בהוצאה לפועל לשלב של איחוד תיקים. בנוסף לכך מצרפים לרשימת החובות בעלי חוב נוספים שמגיעים להם כספים אך הם לא פתחו תיקים בהוצאה לפועל, משיקולים שלהם. כל החובות מרוכזים ברשימה אחת ארוכה ומעבירים אותה לכונס הנכסים הרשמי תוך מתן עדיפות לעובדים שמגיעים להם כספים.

במקביל מקבל כונס הנכסים את רשימת הנכסים שקיימים ברשותו של החייב וזאת כדי לבדוק אם יש אפשרות לממש את כולם, את חלק מהם, אם קיימים נכסים.

על פי הרפורמה החדשה שנכנסה לתוקף לפני כמה שנים, החייב אמור לשלם חלק מהחובות שלו וזאת מתוך אחריות למעשיו. בהתאם ליכולות הפיננסיות של כל חייב קובע כונס הכנסים הרשמי מה יהיה הסכום החודשי שישלם החייב לקופת המדינה. על פי חלוקת החובות, כונס הנכסים הרשמי מעביר את הכספים שהעביר מי שהוגדר כעסק בעל חדלות פירעון לחשבונות הבנק של הנושים בסכום החודשי הקבוע שנקבע לכל אחד מהם מראש.

הוצאת צו הפטר

כונס הנכסים הרשמי קובע לכל גורם חדלות פירעון, כמה שנים יהיה עליו לשלם את החובות הללו. אם בתום התקופה מסתבר שהחייב עמד בכל ההתחייבויות וגם עמד בכמה קריטריונים נוספים שקבע המחוקק, כמו אי צבירת חובות נוספים במהלך תקופה זו, אפשר להגיש עבורו בקשה לצו הפטר. אם יש לכך אישור כל החובות הנוספים בטלים.

דף חדש עבור החייב

לאחר תקופה ארוכה של חדלות פרעון, פושט הרגל מגיע אל המנוחה ואל הנחלה. הוא מקבל צו הפטר כך שאין לו יותר חובות בשל הקריסה הכלכלית והוא יכול לפתוח דף חדש, כמו לפתוח עסק בתחום ההתמקצעות שלו. גם המגבלות שחלו עליו כמו אי יכולת לפתוח חשבון בנק, להזמין כרטיס אשראי על שמו או לצאת לחו"ל בוטלו ולכן הוא יכול להתנהל כמו כל אזרח אחר במדינה.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button