עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

זכויות עובדים בעת פירוק חברה ופשיטת רגל

מהן זכויות העובדה בעת פירוק חברה ופשיטת רגל?

קורה לא פעם שעובדים מוצאים את עצמם במצב מתסכל במיוחד. המקום בו הם עבדו משך שנים, השקיעו בו את כל כוחם ומרצם ובו הם ראו את כל עתידם, קורס כלכלית. המעסיק פושט רגל והחל תהליך פירוק חברה והם נמצאים בתווך כאשר לעיתים העובד לא מקבל את המשכורת האחרונה שמגיעה לו, הוא לא מקבל את הזכויות המגיעות לו כמו דמי הבראה או פדיון ימי חופשה, פיצויי פיטורים וכל מה שעובד שמסיים את עבודתו אמור לקבל במצב רגיל של סיום עבודה או פיטורים.

חשוב לדעת כי במקרה אשר בו העובד מסיים את עבודתו במקום העבודה בגלל פשיטת רגל של המעסיק או פירוק בחברה בו הוא עבד, הרי שתביעת הזכויות מבית המשפט נועד לכישלון כמעט מוחלט.

עם זאת ישנם סיכויים להציל את הכספים המגיעים לעובד על ידי פנייה לביטוח הלאומי.

ננסה לבדוק את הנושא ולסייע לאנשים הנמצאים בצומת הזו אשר בה המעסיק שלהם פשט רגל והחברה בה הם עבדו קרס ונסגר.

מתי אפשר לקבל זכויות מהמוסד לביטוח לאומי?

למעשה זכאי העובד לקבל את הכספים שמגיעים לו ממקום העבודה, דרך הביטוח הלאומי רק בשני מקרים.

  1. אם ניתן על ידי בית המשפט צו פשיטת רגל או צו פירוק.
  2. במקרה אשר בו בית המשפט מינה מפרק או נאמן מטעמו.

במקרה אשר בו לא מונה נאמן או מפרק מטעם בית המשפט, יכול העובד לפנות באמצעות עורך דין לבית המשפט ולהגיש את הבקשה למתן צו פירוק נגד המעסיק, צו כינוס ופשיטת רגל. כמובן שיכולים להתאגד מספר עובדים יחד ולהגיש את הפנייה נגד המעסיק.

מה עושים לאחר מתן הצו ומינוי מפרק או נאמן?

לאחר שכבר מונה מפרק או נאמן וניתן הצו, יש להגיש ''תביעת חוב''. מדובר בדרישת תשלום שאמורה להיות מוגשת יחד עם ראיות מוכחות. את התביעה יש להגיש למפרק או לנאמן כאשר בבקשה יש לפרט את הזכויות אותם דורש העובד לקבל.

לאחר שלב הגשת התביעה, אמורים הנאמן או המפרק להחליט האם אפשר לאשר את התשלום. את ההכרעה שהם יקבלו הם יעבירו לידי המוסד לביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי עובר על ההכרעה ומאשר אותה. יש מקרים אשר בהם המוסד לביטוח לאומי יבצע תיקונים או יבקש עוד מסמכים או מידע נוסף על מנת שאפשר יהיה להכריע בתביעת החוב.

תוך כמה זמן אפשר להגיש את התביעה?

את תביעת החוב שזוהי למעשה הדרישה לתשלום הזכויות שמבקש העובד, אפשר להגיש במהלך חצי שנה מעת פרסום צו הכינוס, אך ישנם מקרים חריגים אשר בהם אפשר יהיה להגיש את הצו גם לאחר הזמן הזה, כלומר לאחר שישה חודשים מעת פרסום הצו.

לתביעת החוב צריך לצרף כל מסמך ראייתי שמעיד על הזכויות המגיעות לעובד כמו תלושי שכר אחרונים, טופס 106, דוחות נוכחות, הסכמי עבודה, אישורים המעידים על הפקדות הפנסיה וכן מומלץ לצרף מכתב אשר בו יוסבר איך חושבו הזכויות המגיעות לעובד. כמו במקרים של עבודה בשעות נוספות וכן הלאה.

דרך הביטוח הלאומי יכול העובד לקבל את שכר העבודה שהמעסיק לא שילם, דמי נסיעות, הפרשות פנסיה, פיצויי פיטורים, דמי הבראה ועוד.

אז גם אם המעסיק שלכם פשט רגל או החל תהליך של פירוק חברה  במקום בו עבדתם. אם לא קבלתם את כל הזכויות המגיעות לכם, אין כל סיבה להתייאש או לוותר על המגיע לכם. בעזרת עורך דין לפשיטת רגל יש סיכוי טוב שתקבלו לפחות חלק מהמגיע לכם ביושר.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button