עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

הפקדת משכורת לחשבון מוגבל

הפקדת משכורת לחשבון מוגבל

הבנק הגביל לכם את החשבון לאחר שלא יכולתם לעמוד בתשלומי הלוואה או כרטיסי אשראי או אחרי שחזרו לכם עשרה צ'קים? בוודאי התחלתם כעת לחפש כיצד ניתן להפקיד משכורת לחשבון מוגבל או להתנהל עם חשבון מוגבל. חשוב לדעת, כי אם אתם מבקשים מחברים או בני משפחה להפקיד את המשכורת אצלם אתם גורמים להם לעבור על החוק. 

מדוע? כאשר הם פתחו את חשבון הבנק שלהם הם חתמו על מסמך שנועד למנוע הלבנת הון. שימוש בחשבון הבנק כאשר הנהנה ממנו הוא אדם אחר, גורם לרשויות לחשוד כי מדובר בניסיון להעלים מס או להסוות הכנסות של אדם אחד באמצעות הצגת מצג שווא של הכנסות של אותו אדם אחר. אם כך, כיצד תוכלו לקבל את המשכורת?

לא ניתן לקבל משכורת במזומן

פתרון נוסף שרבים מנסים לפנות אליו הוא קבלת המשכורת במזומן. חשוב לציין כי במצב כזה אתם מסכנים את המעסיק שלכם והוא עלול להיחשב כמבצע עבירה פלילית. מדוע? משום שהחוק מגביל את השימוש במזומן לסכומים נמוכים. המשכורת צריכה להיות מתועדת באופן מסודר ותשלום שלה במזומן עשוי לגרור חקירה של רשויות המס כנגדכם וכנגד המעסיק.

אומנם האפשרויות הללו נסגרו בפניכם, אך הדרך לקבלת המשכורת לא סגורה בפניכם. שינויים בחקיקה הנוגעים לאנשים פרטיים החייבים כספים מסיבות שונות משנה את הדרך בה הבנקים יכולים להגביל אתכם. נפרט על כך מעט.

החוק לטובתכם

היום, למרבה המזל, לאחר רפורמה שבוצעה בתחום בעידוד שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, הבנקים אינם יכולים לאסור עליכם להשתמש בחשבון הבנק ובכספים שקיבלתם כמשכורת. נכון, לא תוכלו לקבל כרטיס אשראי רגיל אבל תוכלו להשתמש בכרטיס אשראי מסוג "דירקט" באמצעותו כל סכום שאתם מוציאים מהחשבון מנוכה מיד מהחשבון. אם לא קיימת יתרה חיובית הכרטיס לא יעבור בבית העסק. לכן, אתם יכולים להפקיד את המשכורת החודשית שלכם ולהשתמש בה לצרכיכם אם לא קיימים עיקולים על החשבון.

הפקדת משכורת לחשבון מוגבל - מה עושים אם קיימים עיקולים על החשבון?

חשבון מוגבל הכולל עיקולים לטובת חברות הסלולר, חברות כרטיסי האשראי ונושים נוספים עשוי להגביל אתכם בשימוש בכספי המשכורת. לכן, במצב הזה חשוב לפנות לשירותיו של עו"ד פשיטת רגל. עורך דין זה יכול להגיש עבורכם בקשה לאיחוד תיקים ולחלוקת החוב שלכם לתשלומים או בקשה להפטר מהחובות. לאחר קבלת ההפטר, תוכלו להתחיל לבנות מחדש את הקשר שלכם עם הבנק ולאחר תקופת מה החשבון יעבור מסטטוס של חשבון מוגבל לסטטוס של חשבון רגיל.

החשבון הוגבל בגלל איחור במשכורת – יש מה לעשות

אם נעשה כנגדכם עוול במקום העבודה ולא קיבלתם משכורת ועובדה זו גרמה להגבלת החשבון כדאי לפנות במקביל גם לעו"ד דיני עבודה שיעזור לכם לבצע תביעה מסודרת כנגד המעסיק ולהעביר את הנושא לדיון בבית הדין לענייני עבודה. 

לסיכום, ידע בתחומים הפיננסיים ובחוקים לטובתכם יכול להיות ההבדל בין יציאה מהחוב ומסטטוס של חשבון מוגבל לחופש כלכלי. התייעצו עם עורך דין פשיטת רגל והחזירו את חשבון הבנק שלכם לקדמותו.

חשוב לזכור שגם במידה והחשבון שלכם הוגבל אין זו סיבה לעכב תשלומי משכורת. לכן חשוב לדעת את זכויות העובד שלכם.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button