עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

הבוס רוצה לקצץ במשכורת - האם ניתן להיעזר בעורך בדין?

מה עושים כשהבוס רוצה לקצץ במשכורת?

משבר הקורונה שפקד אותנו מוביל לא מעט מעסיקים לחשוב על הצעד הבא שלהם. כתוצאה מכך ישנם מעסיקים שנאלצים להרע את תנאי ההעסקה של העובדים שלהם ולהפחית את שכרם, כדי שלא לבחור באפשרות של פיטוריהם. האם הרעת תנאים שכזאת היא אפשרית? מה לעובד יש לעשות בנידון? מה לעשות אם המעסיק רוצה לקצץ במשכורת? מתי, אם בכלל, הזמן הנכון לפנות לעורך דין? ולאיזה עורך דין פונים?

האם ניתן להרע את תנאי העסקתם של עובדים?

מעסיקים אומנם רשאים לפטר את העובד בכל עת, אלא אם כן החוק או הסכם העבודה לא מאפשרים לעשות זאת. זאת כמובן בתנאי שהפיטורים נעשו בתום לב, על פי אמות מידה מקובלות ועם הינתן התראה מוקדמת כנדרש בחוק. יחד עם זאת, על פי החוק לא ניתן להרע את תנאי העסקתו של עובד מסוים באופן חד צדדי וללא הסכמתו. על פי פסיקה של בג"צ המעסיק, כצד בחוזה, אינו יכול לשנות את החוזה כרצונו. מה שכן יכול לעשות הוא להביא את החוזה לסיומו ולנסות לשכנע את העובד לקבל את תנאי ההעסקה החדשים. במידה והמעסיק משנה את תנאי ההעסקה הקיימים באופן חד צדדי, הרי שזו הפרת חוזה, מה שמאפשר לעובד לנקוט באמצעים משפטיים.

האם כדאי לפנות לעורך דין כשהמעסיק רוצה לקצץ במשכורת?

לעיתים גם כאשר המעסיק הרע את תנאי ההעסקה, העובדים עשויים להתמהמה ולא לעשות מעשה. חשוב להבין שמדובר בסיכון, כיוון שכל עוד העובד מוחה על ההרעה בתנאים אך ממשיך לעבוד למרות זאת, מבלי שמתפטר לאחר השינוי או נוקט באמצעים משפטיים כנגד המעסיק, החוק עשוי לראות אותו כמי שמסכים לתנאי ההעסקה החדשים בהתנהגותו, וכעבור זמן סביר הוא אף יהיה מנוע מלטעון כנגד השינוי. לכן אם הבוס רוצה לקצץ במשכורת שלכם וברצונכם למחות על כך, מומלץ כי תפנו לעורך דין בהקדם האפשרי על מנת לבחון את הזכויות שלכם, להתייעץ ולהבין מהי הדרך הטובה ביותר לפעול.

לאיזה עורך דין פונים?

כאשר רוצים להתייעץ בסוגיות משפטיות של החזרי מס פונים לעורך דין מס הכנסה, כאשר מדובר בסוגיות פליליות פונים לעורך דין שמתמחה בפלילים וכאשר רוצים לקבל ייעוץ משפטי הנוגע ליחסי העבודה בין עובד למעסיק פונים לעורך דין המתמחה בדיני עבודה. לכל עורך דין התמחות משלו וחשוב לפנות לעורך דין שבקיא ברזי החוק והספיקה בתחום המשפטי המתאים על מנת שתוכלו למצות את הזכויות שלכם עד תום, ולוודא שכל האינטרסים שלכם נשמרים. הנטייה שלנו היא להתקדם הלאה ואולי לפחד מהשלכות שונות בעקבות ההתייעצות אך אין זה נכון ואף יכול למוע מכם לקבל את התנאים המגיעים לכם. במידה שהמעסיק משנה את תנאי העסקה באופן חד צדדי ובאופן לא הוגן חשוב ומומלץ להתייעץ עם עורך הדין ולא רק כדי להבין את הזכויות ואת דרכי הפעולה האפשרויות שיש בידכם.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button