עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

גיוון תעסוקתי - צוותי עבודה הטרוגניים כהחלטה נכונה לעסק?

גיוון תעסוקתי - הדבר הנכון לעסק שלכם

אם היינו צריכים לסכם את זה במילה אחת, היינו משתמשים במילה "השראה" או "הפריה". גיוון תעסוקתי, משמע השראה של אנשים המתקבלת כתוצאה מעבודה משותפת עם אנשים אחרים, במקרה הזה – אנשים מגוונים בדתותיהם, מבחינה מגדרית, לאומית ועוד.

בואו נבין כיצד גיוון של עובדים יכול למנף את הפעילות העסקית. דמיינו לעצמכם משרד כלשהוא שמכיל בתוכו כ-40-50 עובדים. בואו נניח שהמשרד הזה יושב בניו-יורק, ארה"ב. כעת, דמיינו שאותם 40-50 עובדים הם כולם אנשים בעלי גוון עור בהיר, שיער בהיר ועיניים כחולות. כל העובדים מגיעים מאותו רקע מגדרי, עם אותן השקפות לאומיות ודתיות וכדומה. עד כמה אתם חושבים שבאותו משרד העובדים יוכלו להוות השראה האחד לשני? כנראה שלא ממש.

משרד רב גוני ומשרד חד גוני – היכן סיעור המוחין יהיה יותר פורה ומפרה?

כעת דמיינו משרד שבו יש עובדים לבנים וכהים, נמוכים וגבוהים, זכרים ונקבות, הטרוסקסואליים ונציגי קהילת להט"ב ועוד. איפה יהיה סיעור מוחין הרבה יותר מפרה ורב-גוני? במשרד שציינו כאן בשורות למעלה (החד גוני) או במשרד שכרגע תיארנו לכם אותו? ניחשתם נכון, במשרד שדוגל במה שנקרא "גיוון תעסוקתי" במקום העבודה. בשורה התחתונה, כל יועץ עסקי יציג בפניכם את התמונה באופן הזה.

משרדים שבהם יש גיוון תעסוקתי הם משרדים שיוצרים עניין, משרדים שהעובדים נהנים להגיע אליהם. כתוצאה מכך שהעובדים נמשכים למקום תעסוקה צבעוני ומעניין, גם נוצרת תחרותיו  מסוימת בשוק. העובדים יעדיפו להגיע למשרדים רבגוניים ופחות למשרדים חדגוניים. אבל זהו סוג של אפקט נלווה, זהו לא מרכז הנושא שלנו כאן. במרכז שלנו יש את הפעילות העסקית, אותה פעילות שאפשר למנף כש"צובעים" את המשרד בסוגים שונים ומגוונים של טיפוסים ואנשים.

כיצד גיוון תעסוקתי ימנף את הפעילות העסקית?

כל יועץ עסקי יגיד לכם שמשרדים אשר דוגלים בגיוון תעסוקתי, הם משרדים שהעובדים מרגישים אליהם נאמנות. העובדים מרגישים את יכולת ההכלה הנפלאה של המשרד, מה שמצביע על תכונות אנושיות שם בהנהלה, ואלו תכונות שהעובדים ייהנו להעריץ ולכבד במקום העבודה.

כמו כן, צוותי עבודה הטרוגניים פועלים יותר טוב מאשר צוותי עבודה חדגוניים. בפועל, צוותי עבודה הטרוגניים יכולים לבצע חשיבה של "מחוץ לקופסה". האפשרות לחשוב מחוץ לקופסה היא אפשרות שניתנת רק כאשר יש גיוון תעסוקתי במקום העבודה. אם כל העובדים יחשבו באופן דומה ויהיו בעלי רקעים דומים, חשיבה מחוץ לקופסה לא תהיה במקום העבודה כנראה.

צוותי עבודה הטרוגניים והיכולת להרחיב פנייה לקהלי יעד

אם יש לכם צוות עבודה הטרוגני בעסק, אתם בוודאות יכולים לנסות ולהרחיב את הפניות העסקיות שלכם לקהלי היעד השונים. נניח שחלק מהעובדים מדברים עברית, בעוד שחלקם מדברים צרפתית, אנגלית, גרמנית וערבית. כשצוות העובדים הוא כה מגוון, זה בהחלט פותח אפשרויות עסקיות חדשות.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button