עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

בקשה לקבלת צו הפטר

צו הפטר

הרפורמה החדשה בנושא פשיטת הרגל בישראל, נכנסה לתוקף בתאריך 15.9.19 והיא יצרה שינוי מהותי בכל מה שקשור לנושא פשיטת הרגל. בעבר כל ההליכים נגררו במשך שנים רבות בבתי המשפט ולאורך השנים הללו נושים רבים לא קיבלו את כספם ופושט הרגל עצמו, חי חיים קשים מאד לאור ההתנהלות סביב נושא זה וחוסר היכולת לפתוח בחיים חדשים, דבר שהקשה עליו מאד מקצועית, כלכלית ומשפחתית. המטרה של הרפורמה היא לקצר באופן משמעותי את ההליכים המשפטיים כדי שבשנים הראשונות פושט הרגל ישלם חלק מחובותיו, על פי תוכנית כספית שיכין כונס הנכסים הרשמי ולאחר מכן הוא יוכל להגיש בקשה לקבלת צו הפטר. בהתאם לקריטריונים מסוימים, צו זה יאושר ולאחר מכן פושט הרגל יוכל להתחיל חיים חדשים.

בהתאם לרפורמה זו, באמצעות צו הפטר יצליח החייב לבצע מחיקת חובות של כל החובות שנותרו ולפתוח דף חדש בחייו כיוון שכל המגבלות הקשורות לפתיחת עסק, ליציאה לחו"ל ולהתנהלות מול הבנק, יוסרו.

הגשת בקשה לקבלת צו הפטר

אדם שנמצא בהליך של פשיטת רגל, יכול להגיש באמצעות עורך דינו בקשה לקבלת צו הפטר וזאת אם הוא עומד בקריטריונים שנקבעו ברפורמה החדשה והם:

  • מי ששילם את כל התשלומים לאורך השנים האחרונות בהתאם לקביעה של כונס הנכסים הרשמי שקיבל את התשלומים מדי חודש והעביר אותם לנושים על פי ההסדר.
  • אדם שלא מתנהל נגדו הליך אחר של פשיטת רגל.
  • אדם שבמהלך תקופה זו לא העמיק את חובותיו ולא יצר חובות חדשים שיתקשה להחזיר גם אותם.
  • אדם שהוא מוגבל באמצעים לאורך מינימום ארבע שנים ברצף.
  • אדם שאין לו נכסים או פריטים בעלי ערך שאפשר לממש או למכור, כדי לכסות חלק מחובותיו.
  • מי שסך החובות שלו בלשכת ההוצאה לפועל בתיקים נפרדים או באיחוד תיקים אינו עולה על 80,000 ₪.

עיקרי הרפורמה החדשה בנושא חדלות פירעון

המטרה של הרפורמה נועדה לקצר באופן משמעותי את כל התהליכים בנושא זה הן לאור הכמות הגדולה של בעלי עסקים שהגיעו למצב של חדלות פירעון והן לאור הסחבת שנמשכת שנים ללא כל צורך.

צו חדלות פירעון ושיקום כלכלי מתאים לאדם שיש לו חוב שערכו הוא מעל 100,000 ₪ והוא לא יוכל לפרוע אותו תוך ארבע שנים, או לחלופין חוב שהוא בסך 100,000 ₪ והחייב לא יוכל לשלמו תוך שלוש שנים.

המגמה כעת היא לבדוק בתחילת הדרך את מצבו הכלכלי של כל פושט רגל ומצבו מבחינת היקף העבודה הקיימת והעתידית לבוא  ולהשית עליו חלק מהחובות לנושים השונים, כך שיגלה אחריות וישלם אותם בכל חודש. לאחר כמה שנים, יבקש עורך דינו צו הפטר ואם הנושא יאושר, שאר החובות שנותרו יימחקו והנושים לא יקבלו כספים נוספים מעבר לתשלומים שהם קיבלו לאורך השנים שבהם עמד בהתחייבויות שלו. .

קיימים כמה סוגי חובות שלא יימחקו אף על פי שקיים צו הפטר, חובות לרשויות המדינה, קנסות שנקבעו על ידי משטרת ישראל וחובות לאישה בגין דמי מזונות.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button