עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

איך לבחור עו"ד דיני עבודה

לבחור עו"ד דיני עבודה - סוף מעשה במחשבה תחילה

אם אתם עובדים במקום עבודה כשכירים וחשים כי הזכויות שלכם נפגעו, מה שהוביל לפגיעה אישית או כלכלית, יתכן שתוכלו לדרוש פיצויים מן המעסיק שלכם. אלא שכדאי לדעת כי התחום של דיני עבודה יכול להיות מורכב למדי, בפרט עבור מי שאינו מתמצא ברזי החוקים והתקנות באופן יומיומי, ולכן כדי להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל את המגיע לכם תזדקקו לסיוע של עורך דין שמתמחה בתביעות מעין אלה. אז כיצד תדעו לבחור עו"ד דיני עבודה מבין המבחר הרב בשוק? להלן מספר שלבים שכדאי לבצע לפני הבחירה!

לבחור עו"ד דיני עבודה

אבל יש כל כך הרבה עורכי דין דיני עבודה, איך אפשר לבחור מתוכם את המתאים ביותר, זה שיעזור לכם למצות את זכויותיכם ולקבל את המגיע לכם? לפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם לבחור עורך דין דיני עבודה:

ודאו שעורך הדין מתמחה בדיני עבודה

כפי שלא הייתם רוצים לגשת לרופא שיניים כאשר כואבת לכם הרגל, כך לא תרצו לגשת לעורך דין שאינו מתמחה בתחום שאתם זקוקים לו. אל תתנו לתואר "עורך דין" לבלבל אתכם, משום שיש עורכי דין שמתמחים בדיני משפחה, במשפט מסחרי, במשפט פלילי וכן הלאה. אם פגשתם עורך דין שטוען כי הוא מתמחה בדיני עבודה אבל גם בשלל תחומים אחרים, העדיפו על פניו עורך דין שמתמחה אך ורק בדיני עבודה.

נסו לבדוק את הניסיון שלו בענף

חשוב לבדוק האם עורך הדין מנוסה יותר בייצוג של עובדים או של מעבידים. אם אתם שכירים, תעדיפו כמובן את זה שיש לו ניסיון רב יותר בתחום של זכויות העובד ובייצוג עובדים, ולהיפך.

בנוסף, כדאי לשאול את עורך הדין האם יש לו ניסיון בעמידה מול שופטים בבית הדין לענייני עבודה. זאת משום שמדובר בבית דין שבו הנורמות המשפטיות וההתנהגותיות שונות במקצת מאלה שבבתי דין אחרים, ורצוי שעורך הדין יתמצא בנורמות הללו ולא רק בחוקים היבשים.

תנו מקום גם לתחושת הבטן שלכם

האינטואיציה שלכם היא כלי חזק שיכולה להיות לו משמעות רבה כאשר ניגשים לבחור עו"ד דיני עבודה בכל מה שנוגע להתנהלות שלכם מול עורך הדין במקרה שבו אכן תבחרו בו. האדם הזה צפוי לטפל בתיק שלכם ולהשפיע באופן מהותי על הפיצויים שתקבלו מן המעסיק (או תצטרכו לשלם לעובדים) – כך ששאלת הכימיה ביניכם היא שאלה שיש לתת לה מקום מרכזי, אם כי זהו לא השיקול היחיד.

ומה דווקא פחות חשוב לקחת בחשבון?

השיקול הגיאוגרפי: רבים מעדיפים לבחור בעורך דין שיהיה קרוב לבית ולכל הפחות נמצא בעיר מגוריהם, אבל האמת היא שברוב המקרים לא תצטרכו לבקר בתדירות גבוהה במשרדו ולכן מוטב לבחור עורך דין דיני עבודה מוצלח מאשר קרוב.

שיקול נוסף שחשוב לרבים הניגשים לבחור עו"ד דיני עבודה הוא נושא המחיר; אבל חשוב לדעת שיש הרבה עורכי דין וכל אחד מתמחר את שירותיו אחרת, כך שמחיר גבוה לא תמיד מעיד על מקצועיות ומחיר נמוך לא תמיד מעיד על סיכויים נמוכים לזכות בתביעה. כמובן שיש חשיבות לנושא המחיר, אבל רק כשיקול משני.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button