עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

תביעת תאונת עבודה - איך מתנהלים

ניהול תביעת תאונת עבודה

תאונות עלולות להיגרם בכל מקום עבודה אפילו בכזה המקפיד על כל כללי הבטיחות. תאונות עבודה נוצרות עקב אירוע ישיר ופתאומי אבל גם נזק מתמשך במהלך העבודה עלול להיחשב כתאונת עבודה. דוגמאות למקרה ישיר הינן: נפילה ממבנה בעת תיקון, תאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה, פגיעה אצל לקוח ולא במתחם העסק וכו'. דוגמאות לתאונות עבודה מתמשכות הם נזקי בריאות שונים שנוצרו עקב חשיפה לרעש ולחומרים מסוכנים, מתחים נפשיים מוגזמים בתקופת העבודה וכדומה. במקרים רבים, הנזקים הנגרמים הינם קשים החל מנכויות שמוגדרות כנזקים בלתי הפיכים וכלה, חלילה, במוות.


הגשת תביעת נזיקין

העובד הנפגע יכול לתבוע את מעסיקו בתביעת נזיקין - חברות הביטוח של המעסיקים הן אלו אשר אמורות לשלם את הכספים הנדרשים, ובמקרים רבים הן מנסות להפחית את הסכומים. יש מקרים בהן הן תנסנה להתנער לחלוטין מהאשמה בטענה שלא מדובר כלל על תאונת עבודה. טענה שיכולה להיות מושמעת כדוגמא הינה שעובד שנפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודה סטה מהדרך והתעכב במקום כלשהוא, ולכן, אין מדובר בתאונת עבודה.
חשיבות הזמת הטענות הללו, למשל, גדולה מאחר ופיצויים בגין תאונות עבודה הם, לרוב, גבוהים מאשר אלו שנפסקים עבור תאונות דרכים. מדובר על פערים כספיים שעשויים להיות משמעותיים עבור הנפגע.

דיווח מידי לביטוח לאומי

תאונת עבודה חייבת להיות מדווחת לביטוח לאומי והדיווח אמור להיות במיידית. הטיפול בנפגע נעשה במוסד רפואי בהתאם לחומרתו, הנפגע רשאי לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי במשך 90 יום, ולאחר מכן, הוא יוזמן לוועדה רפואית לקביעת רמת הנכות.
סכום הפיצוי ייעשה בהתאם לאחוזים הנקבעים על ידי הוועדה הרפואית. תביעה חוזית מוגשת כנגד חברת הביטוח והיא כוללת תביעה כנגד אובדן כושר עבודה ותביעה לנכות כללית. סכום הפיצוי נקבע על פי פרמטרים שונים וביניהם גובה השכר שהשתכר הנפגע, סוג הביטוח הקיים, סוג הנזק ועוד. במקרים הללו של תביעה נגד ביטוח לאומי וחברת הביטוח המבטחת, רצוי ואף נדרש להסתייע בשירותיו של עו"ד תאונות עבודה מנוסה ומוביל.

ניהול התיק

עורך דין המקבל לידיו תיק בנושא תאונות עבודה ינהל את התיק לרוב מן "הקל אל הכבד". ראשית, הוא ינסה להתכתב ולהתדיין עם הנתבעים על סכום הפיצוי הנדרש לטענתו. כאשר לא תתקבל הסכמה המניחה את הדעת הוא יפנה לבית המשפט כדי לקבל סעד משפטי.

לצורך הוכחת טענותיו הוא חייב להצטייד במסמכים רפואיים שונים, באחרים המעידים על הצרכים הכספיים של הנפגע ובעוד נוספים נדרשים. עו"ד המתמחה בתחום מכיר היטב מניסיונו את התנהלות בתי המשפט, למד על תקדימים משפטיים דומים וכל הידע הנרחב הזה, ואחר נוסף, יסייע לו לטובת ייצוג הלקוח בצורה מיטבית. מומלץ לקבל שירות מעורך דין מקצועי ובעל ניסיון בתחום כדי להגדיל את סיכויי הזכייה בתביעה הנידונה.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button