עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

תביעה לקבלת פיצויי פיטורים – מדריך לעובדים

במקרים בהם יחסי העבודה בין העובד למעסיקו מסתיימים באופן בגינו זכאי העובד לקבל פיצויים, ייתכן כי ייאלץ אותו עובד להגיש תביעה לקבלת פיצויי פיטורים. למרות שמדובר ב"תביעה", בפועל זהו הליך בירוקראטי אשר אינו חייב להיות קשה או מסובך, במידה ומוציאים אותו לפועל בצורה מסודרת. להלן מדריך מרוכז לצעדים העיקריים שיש לבצע על מנת להוציא לפועל תביעת פיצויי פיטורים –

 

 

 

ככה זה נראה מתוך הכנסת בקטע קצר מתוך דיון ועדת הכספים על שינויים בחוק פיצויי פיטורים

מילוי והגשה של טופס 705 – תביעה לקבלת פיצויי פיטורים

 הטופס הראשי שיש למלא ולהגיש לרשויות על מנת להוציא לדרך תביעה לקבלת פיצויי פיטורים הוא טופס 705. את הטופס ניתן להוריד בקלות ובמהירות באינטרנט, אך את מילויו מומלץ לעשות בצורה מוקפדת וזהירה. זה לא מפני שמדובר בטופס מסובך במיוחד – מילוי נכון של הטופס יוציא לדרך את התהליך באופן מיידי, בעוד מילוי בלתי תקין עלול לגרום בעיות ועיכובים ארוכים.

הפרטים הנדרשים למילוי בטופס זה כוללים פרטים אישיים של העובד, של המעביד, מקום העבודה וכו'. חשוב לזכור ולמלא בדיוק את תאריכי התעסוקה שלכם באותו מקום עבודה, וזאת על מנת לקבוע גם האם סבלתם מהלנת שכר, או מהלנת פיצויי פיטורים. במידה והגיעו לכם פיצויים אך אלו לא שולמו במועד, תהיו זכאים לפיצוי נוסף עבור הלנת פיצויי פיטורים.

עוד יש למלא בטופס 705 את הסיבות המדויקות להפסקת העבודה, לפרט האם השכר שולם לעובד על בסיס שעתי, יומי או חודשי וכמו כן לצרף מסמכים רלבנטיים באשר הם אשר יכולים לסייע לבסס את תביעתכם.

הגשה עצמית או שכירת ייצוג משפטי

האם עליכם לשכור עורך דין או ייעוץ משפטי על מנת לטפל במקרה הפיטורים והפיצויים? התשובה היא כי בעוד עורך דין יכול כמובן לסייע ולהפוך את התהליך למהיר ויעיל יותר, אין זה מחויב המציאות. אתם יכולים, וזכאים כמובן, להגיש תביעה לקבלת פיצויי פיטורים באופן עצמאי. למרות שמדובר בהליך בירוקראטי אשר כולל מילוי טפסים וכו', כל מה שנדרש מכם הוא כמה שעות של תשומת לב, איסוף מידע, מילוי הטפסים והגשתם יחד עם מידע רלבנטי נוסף.

תביעה מסוג תביעה לקבלת פיצויי פיטורים יש להגיש לבית הדין האזורי לעבודה אשר בתחום שיפוטו נמצא מקום העבודה המדובר.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button