עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

ימי מחלה – חשוב לדעת לפני החורף

ימי מחלה - איך נדע כמה מגיע לנו?

החורף כבר ממש בפתח, ועם הקרירות המורגשת באוויר והטפטופים הקלים, רבים מאיתנו בקרוב יתחילו לחוות תחושות בלתי נעימות כמו גרון כואב, חום גבוה, כאבי ראש וכו'. קשה להימנע תמיד ממחלות חורפיות למיניהן, ודבר אחד שיש להיות מודעים אליו בהקשר זה (מלבד לשמירה על חום הגוף והתגוננות מפני מחלות מדבקות...) הוא הזכויות הסוציאליות המגיעות לעובדים בישראל בכל הנוגע ל- ימי מחלה. מהן זכויות אלו ומה עלינו לעשות במידה ולא קיבלנו את הזכויות המגיעות לנו?

ימי מחלה - לוטם מסיקה

צבירת ימי מחלה וגובה התשלום

כל עובד במדינת ישראל זכאי להיעדר מעבודתו בגין מחלה, לא להיפגע כתוצאה מכך (כלומר – אסור לפטר עובד בשל היעדרות בגין מחלה) ולקבל דמי מחלה בגין הימים בהם נעדר. יש לציין כי לאחר קבלת אישור מחלה מרופא, העובד אינו זכאי לתשלום עבור יום ההיעדרות הראשון, אלא רק מיום ההיעדרות השני והלאה. התשלום בגין ימי מחלה מגיע לשכר מלא החל מיום ההיעדרות הרביעי.
עובדים בישראל זכאים לצבור ימי מחלה, עד למקסימום של 90 ימים צבורים. הצבירה מחושבת על פי יום וחצי בחודש, ו 18 ימי מחלה בשנה בסך הכל. חשוב לדעת כי בניגוד לימי חופשה, ימי מחלה צבורים בהם לא השתמשנו אינם ניתנים לפדיון בתום תקופת העבודה באותו מקום.
במקרים מסוימים קיימים תנאים נוספים להם זכאי העובד – עובדי קבלן או עובדים בגני אירועים זכאים לצבור שני ימי מחלה בחודש, עובדים זכאים לקבל דמי מחלה בגין מחלה של הורה, ילד או בן/ת זוג ועוד.

זכויות העובד לימי מחלה מוגנות בחוק

מה קורה במקרים בהם לא קיבלנו את כל המגיע לנו על פי חוק בנוגע לחופשת מחלה? ובכן, זכויות העובד לדמי מחלה וכו' מוגנות בחוקי העבודה. לכן, בכל פגיעה מסוג זה יש להיוועץ ב- עו"ד דיני עבודה אשר יוכל לייעץ לכם מהי הדרך הטובה ביותר לקבל את מה שמגיע לכם. עורך דין דיני עבודה יידע בדיוק מה מגיע לכם על פי חוק, האם יש טעם בהגשת תביעה לבית דין לענייני עבודה, והאם ישנן דרכים מעודנות יותר ליישב את המחלוקת גם ללא הגעה לערכאות משפטיות.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button