עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

ילדת? דעי את זכויותייך על פי חוק!

כניסתה של אישה עובדת לתקופה של היריון, לידה וחופשת לידה מציבה אתגרים ושאלות מסוימות, הן בפני אותה אישה והן בפני המעסיקים של נשים. לכן, מפרטים חוקים העוסקים ב- זכויות נשים בעבודה בדיוק מהן אותן זכויות, למה בדיוק זכאית אישה עובדת אשר נכנסת להיריון ולמה בדיוק מחויב המעסיק. להלן כמה מאותם נושאים וסעיפים שונים בחוק אשר עוסקים בזכויותיהן של נשים במקום העבודה

זכויות נשים - ילדת? דעי את זכויותייך על פי חוק!

חופשת הלידהזכויות נשים בעבודה

אישה עובדת אשר יולדת זכאית כמובן על פי חוק לחופשת לידה בתשלום. בישראל, אורכה של חופשת הלידה עומד כרגע על ארבעה עשר שבועות, כאשר חלק מהחופשה יכולה העובדת לקחת בטרם הלידה (עד שבעה שבועות), וחלק לאחריה.

במקרה בו העובדת מעוניינת להתפטר ממקום עבודתה לאחר הלידה על מנת לטפל בתינוק היא זכאית לעשות זאת בתוך תשעה חודשים מיום הלידה, ובמקרה זה היא זכאית לפיצויים מן המעביד, אך רק במידה ושני התנאים התקיימו – ההתפטרות התרחשה עד תשעה חודשים לאחר הלידה ומטרתה היא טיפול בתינוק/ת שנולדו.

שמירה על מקום העבודה לאחר הלידה

מה בנוגע לשמירה על מקום העבודה לאחר חזרה מחופשת הלידה? נשים רבות חוששות כי יפוטרו, או יאולצו להתפטר, מאחר ונעדרו במשך תקופה ממושכת עקב ההיריון וחופשת הלידה. ובכן, חוקי זכויות נשים בעבודה מבטיחים בדיוק כי מצב כזה לא יקרה – אישה לאחר לידה זכאית על פי חוק לשמור על מקום עבודתה לפחות למשך שישים ימים לאחר חזרתה מחופשת הלידה, כאשר החוק מנוסח בצורה אשר שואפת לחייב את המעסיקים לתת לעובדת הזדמנות אמיתית וכנה לחזור לעבודתה הקודמת ולהוכיח עצמה בתפקיד זה שוב, ולא לפטרן ללא סיבה מוצדקת בתום שישים הימים. בנוסף, מחייב החוק כי אישה לאחר לידה תזכה לשוב למשרתה הקודמת – אותה עבודה באותם תנאים, וזאת על מנת להבטיח כי המעסיק אינו מנסה לגרום לאותה עובדת להתפטר בעצמה לאחר שובה מהלידה.

כמובן שקיימים חוקים וסעיפים רבים נוספים אשר עוסקים בזכויותיהן של נשים יולדות במקום עבודתן, החל מתקנות בנוגע לשעות ההנקה ועד לצבירת ימי חופשה ומחלה בזמן חופשת הלידה. על מנת להכיר לעומק את כל הזכויות המדויקות המגיעות לך כאישה עובדת אשר נמצאת לפני או אחרי לידה, מומלץ לקרוא לעומק את שלל הסעיפים הללו ולעמוד על כך שכל זכויותייך יוענקו לך.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button