עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

הלנת שכר – חברה בתהליך פירוק

הלנת שכר במקרים של פירוק חברה

מדי שנה מגיעים עסקים רבים בישראל ובעולם כולו למצב של פשיטת רגל או פירוק. במקרים רבים מסוג זה עובדיה של אותה חברה אינם מקבלים בזמן תשלומים המגיעים להם, דוגמת פיצויי פיטורים ומשכורות אחרונות. במקרים אלו של הלנת שכר, מהן זכויותיהם של עובדי החברה, האם הם מקבלים קדימות בין נושיה השונים של אותה חברה ומה עליהם לעשות על מנת לקבל את הכסף המגיע להם?

הלנת שכר

זכויות העובד במקרה של הלנת שכר עקב פירוק החברה

החוקים העוסקים בפירוק ופשיטת רגל של חברות ובתי עסק קובעים כי במסגרת זכויות העובד הנקלע לסיטואציה מסוג זה קיימת גם הזכות לקבלת הכספים המגיעים לו לפני שאר הנושים של החברה. כספים אלו כוללים את השכר שטרם שולם, פיצויי פיטורים, תשלומים בגין זכויות סוציאליות ועוד.

למרות הקדימות הקבועה בחוק, פעמים רבות חל עיכוב של ממש בהעברת הכספים, והעובדים נאלצים להתמודד עם ההליך הבירוקראטי המייגע במשך תקופה ארוכה. על מנת לקבל את כספם מוקדם יותר זכאים העובדים לפנות למוסד לביטוח לאומי לצורך קבלת הכספים המגיעים להם בגין הלנת השכר. המוסד לביטוח לאומי מטפל במקרים אלו רק כאשר אין ביכולתה של החברה הנכנסת לפירוק לשלם בעצמה חובות אלו, למשל באמצעות מימוש נכסיה.

הוכחת יחסי עבודה לצורך קבלת השכר

במקרים של פשיטת רגל או כניסה של חברה למצב של פירוק, על נושים המעוניינים לקבל את כספם, ובכללם גם עובדים אשר נפגעו מ- הלנת שכר להגיש תביעת חוב כנגד אותה חברה, כאשר כאמור לעובדי החברה זכות ראשונים לקבלת כספם.

במסגרת תביעת החוב על העובדים להוכיח את יחסי העבודה שלהם עם אותה חברה, וזה לא תמיד פשוט וטריוויאלי כמו שזה נשמע. לכן מצטיידים עובדים רבים הנקלעים לסיטואציות מסוג זה ב- עו"ד דיני עבודה טוב, המתמחה גם במקרים של הלנת שכר. יחש להציג את יחסי העבודה ולהוכיח כי מדובר ביחסי עובדמעסיק, למשל על ידי הצגת חוזה עבודה בשכירות ואמצעים נוספים. על התובע לבסס את הטענה כי לא הועסק כפרילאנס או כעובד עצמאי, אלא כעובד שכיר לכל דבר ועניין.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button