עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

הורדה בשכר ללא הצדקה

הורדת שכר - פגיעה משמעותית בעובד

לא אחת קורה כי מעסיקים מורידים את שכרם של עובדיהם, לעיתים עקב סיבות תכופות וברורות ולעיתים ללא הצדקה נראית לעין. במצב בו בית העסק נקלע לקשיים כלכליים (או קיימת הערכה כי הוא צפוי להיכנס בעתיד הקרוב לתקופה קשה), עשוי המעסיק לנקוט בצעדים שונים להפחתת הוצאותיו, וביניהם הורדה בשכר. במקרים כאלו, נשאלות מספר שאלות – האם ה- הורדת שכר נעשתה ללא הצדקה או עם הצדקה מספקת, האם הורדה זו נוגדת את חוזה ההעסקה ומפרה את זכויות העובד ומה יכול אותו עובד לעשות במידה והוא סבור כי מדובר בהורדה בשכר ללא הצדקה?

הורדת שכר - לוטם מסיקה

מומלץ לנקוט בפעולה כמה שיותר מהר

במקרים בהם סבור העובד כי ההורדה בשכרו נעשתה בלא הצדקה מספקת והוא מעוניין לנסות ולהיאבק בצעד זה, מומלץ כי יפעל כמה שיותר מהר, והפרט בתוך פחות משלושה שבועות מהיום בו קיבל הודעה בדבר הפגיעה בשכרו. אחרת, במקרה בו העובד מתמהמה זמן רב מדי ולא נוקט בפעולה בזמן, אותה התמהמהות עלולה להיתפס כהסכמה בפועל של אותו עובד להורדה בשכר.
במקרים רבים זכאים העובדים להגנה תחת חסות חוק הגנת השכר, ובמקרים אלו יהיו זכאים לקבלת פיצויים מסוימים. בעוד עובדים שונים מועסקים תחת חוזים שונים, לא ניתן להכריז בוודאות על גובה וסוג הפיצויים שיתקבלו, וקיים צורך לפעול באמצעות עו"ד דיני עבודה. במידה ופניתם לעו"ד המתמחה בדיני עבודה בזמן והתחלתם לפעול בתוך פרק זמן של פחות משלושה שבועות, קיים סיכוי כי תהיו זכאים ל- פיצויי פיטורים, להעלאת השכר חזרה לרמתו המקורית או לפיצויים אחרים כלשהם.

בנוסף, גם במידה ואינכם מעוניינים להיאבק ב- הורדת שכר בבית המשפט, עדיין קיים מקום לתעד ולהסדיר באופן רשמי את תנאי ההעסקה החדשים בחוזה ההעסקה שלכם. זאת מכיוון שעם השינוי בתנאים ובעקבות הורדת שכר משתנים גם מרכיבים שונים של תלוש המשכורת, דוגמת הפרשות שונות מטעם המעסיק, תנאים סוציאליים וכו'. על מנת שלא תיפגעו גם בחלקים אלו של התלוש, מומלץ לוודא כי הכל מוסדר באופן רשמי גם בחוזה שלכם עם המעסיק. זה יכול לבוא לטובתכם ולחסוך לכם הרבה כאבי ראש במידה ותגיעו לבית הדין לענייני עבודה בהמשך הדרך.

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button