עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

מעסיקים - היזהרו מתביעות העובדים בעקבות התקנות החדשות

אחת הזכויות הסוציאליות הבסיסיות להן זכאים עובדים שכירים במדינת ישראל היא הפרשה לקרן פנסיה. המעסיק מחויב להפריש עבור עובדיו השכירים סכומים חודשיים לקרן הפנסיה, ואלו נצברים ועומדים לרשות העובד בהגיעו לגיל הפרישה. מסיבות שונות כל תחום ההפרשות לפנסיה בישראל התנהל לאורך השנים באי סדר, בלשון המעטה, אשר נבע מסיבות שונות ומגורמים שונים. תחת המצב הקודם, נזקקו לא מעט בעלי עסקים ל- ייצוג מעסיקים בתביעות על רקע הפרשות בלתי מתואמות וסדירות לעובדיהן, במקרים רבים כתוצאה מחוסר ידיעה וטעויות תמימות. מצב זה הוסדר בחוק בשנים האחרונות, ולמרות שהחוק החדש עושה סדר בתחום, הוא גם חושף את המעסיקים לשורה חדשה של תביעות פוטנציאליות מצד העובדים.

 


עולם המלצרות - אולי המוכר ביותר בליקויי מעסיקים בתחום הפרשת זכויות סוציאליות בסיסיות לעובדים

הדרישות החדשות וכיצד כמעסיקים תימנעו מהצורך ב- ייצוג מעסיקים בבית המשפט

על פי הדרישות החדשות אשר הוסדרו בחוק משנת 2014, מחויבים מעסיקים בדיווח דיגיטלי מסודר, מאובטח ואחיד, של כלל ההפרשות לפנסיה עבור עובדיו. הדיווח נעשה בפורמט דיגיטלי מסודר אשר בא למנוע מצבים של הפרשות בלתי תקינות, היזונים חוזרים שגויים ושאר תקלות אשר עלולות לגרור תקלות כואבות וקנסות גבוהים, כך שלכל עובד קרן הפנסיה תהיה מעודכנת ותתפקד באופן תקין.

עד כאן הכל נשמע טוב ויפה – הנושא הבעייתי הוסדר בחוק, המעסיקים מדווחים בצורה שוטפת ומסודרת יותר והמעסיקים יכולים להיות שקטים כי כספי הפנסיה המגיעים להם על פי חוק נחסכים בצורה תקינה ויעמדו לרשותם בגיל הפרישה. נקודת התורפה כאן אליה נחשפים המעסיקים היא כי כיום, במצב החדש, הם כבר לא יכולים להסתתר מאחורי הסברים, סיבות ותירוצים אשר היו מקובלים ואף לגיטימיים בעבר. הסברים כמו – "לא ידעתי" או טענה כי התקלות בוצעו בתום לב וכתוצאה מחוסר הבנה של מערכת מסובכת ומסועפת (מה שאכן היה נכון במקרים רבים..) כיכבו כטיעונים של ייצוג מעסיקים בתביעות מסוג זה, ופעמים רבות אכן זיכו את המעסיקים. כיום תירוצים אלו כבר אינם קבילים.

הדרך להימנע ממצבים אלו כיום, ובכלל מהצורך ב- ייצוג מעסיקים בתביעות שמגישים עובדים אשר כספי הפנסיה שלהם לא הופרשו ונוהלו כראוי, היא פשוט להקפיד לעבוד עם שיטת הדיווח החדשה באופן שוטף. זה מקל על כולם את החיים, מבטיח כי לכל עובד ועובדת יהיו הפרשות פנסיוניות מסודרות ונכונות ומבטיח למעסיקים כי לא יהיו חשופים לתביעות כואבות מצד עובדיהם.

העובד תבע או מאיים לתבוע? אינכם בטוחים שהפרשתם לעובדים שלכם זכויות סוציאליות כחוק? אין צורך להילחץ, בבדיקה יסודית נוכל יחד לבדוק היכן הפערים ועד כמה חמורים הליקויים. לפעמים התמונה נראית שחורה יותר מכפי שהיא בפועל. ייצוג מעסיקים הינו חלק מהותי מהעבודה שלי ואשמח לסייע במידה ואתם צריכים עזרה בתחום זה. צרו איתי קשר ונוכל לקיים יחד שיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות!

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button