עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

ועדת העבודה אישרה - זכויות מעסיקים בדבר תלוש שכר לעובד בקובץ דיגיטלי

לפני כחודש אישרה ועדת העבודה והרווחה באופן סופי את התקנות אשר לפיהן מעסיק יהיה רשאי להציע לעובד לקבל את תלוש השכר באופן דיגיטלי ולא באופן מודפס כתלוש. זכויות המעסיקים בנושא זה מציבה למעסיקים את שתי האפשרויות הבאות:
  • גישה לתלוש שכר באמצעות אתר מאובטח ברשת האינטרנט
  • שליחת תשלום השכר באימייל (דואר אלקטרוני) לתיבה פרטית או תיבה מטעם המעסיק.
שימו לב - זכויות המעסיקים בנושא זה עדיין בעלות מספר הגבלות וסייגים. ראשית על מנת שהמעסיק יכול לבחור באחת מבין שתי האפשרויות הנ"ל, העובד חייב לתת את הסכמתו לנושא זה בכתב. כלומר, אין העובד ראשי לכבד את שינוי המצב שהיה קיים עד כה - קבלת תלוש שכר מודפס. מעבר לכך, אפילו אם עובד הביע את הסכמתו לקבלת התלוש באמצעי דיגיטלי, ראשי העובד לשנות את דעתו בכל עת ולהחליט לחזור למצב הקודם.
כמו כן, במידה העובד בחר לקבל את תלוש השכר באמצעים דיגיטליים, על המעסיק לאפשר לעובד להדפיס את התלוש בצורה נוחה וברורה. בנוסף, המעסיק מחוייב לתת את האפשרות לעובד לקבל את תלושי השכר שלו באופן מודפס לתקופה של לא פחות מ-7 שנים אחרונית!

זכויות מעסיקים - תלוש שכר דיגיטלי

עוברים לתלוש שכר דיגיטלי

שיפור זכויות המעסיקים לפי גורמים בלשכה המשפטית של משרד הרווחה

בלשכה המשפטית שבמשרד העבודה מרוצים מאוד מאישור התקנות באופן סופי ומספרים כי המשרד עבד על תקנות אלה במשך 7 שנים. בנוסף, המשרד מתגאה בכך שהצליח לשפר את זכויות המעסיקים ומציינים שאישור התקנות מהוות הקלה משמעותית. כמובן שמעבר לפישוט תהלך הפקת תלושי השכר, התקנות. החדשות גם עשויות לסייע בחסכון במשאבים ובתרומה לסביבה.

ח"כ מאיר כהן (יו"ר הישיבה בנושא זה) שם דגש על נושא של אבטחת המידע דרש לדעת עד כמה ובאיזה אופן יהיו תלושי השכר הדיגיטליים מאובטחים. עורך הדין עלי קלדרון מהרשות למשפט וטכנולוגיה שבמשרד המשפטים מציין שהמעסיק ומפעיל האתר (שבו תינתן גישה לתלושי השכר) מחוייבים לעמוד בתקנות הצפנת מידע המחמירות על פי החוק. בנוסף לכך המערכת שממנה העובד יכול לצפות בתלוש השכר חייבת לעמוד בתקנים של מתן חיווי האם העובד קיבל את התלוש והאם הוא פתח אותו בכדי לצפות בו ("נקרא" / "לא נקרא"). בדרך זו ניתן יהיה לבצע בקרה בנושא של המשרד לעבודה ורווחה וגם לגורמים פנימיים בתוך כל חברה וחברה.

לא רק שיפור זכויות המעסיקים גם שיפור זכויות העובדים

כמובן שזוהי בשורה משמחת למעסיקים וכפי שבלשכה המשפטית שבמשרד העבודה מרוצים משיפור זכויות המעסיקים, חשוב לציין שגם עבור העובד זאת בשורה משמחת. מעכשיו כל עובד שירצו בכך, יוכל לשמור את הקבצים באופן פשוט ונוח ולאחזר את הקבצים ללא כל צורך בהתעסקות בניירת מיותרת.
לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button