עו"ד מסיקה לוטם – עו"ד דיני עבודה

פוטרת? בדוק זכאותך! האם הליך הפיטורים התקיים על פי חוק?

הליך הפיטורים על פי חוק: פיטורים אינם דבר נעים, אך מקרים אלו הם חלק מהחיים ועלולים לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו. במידה ופוטרתם ממקום עבודתכם חשוב שתבינו כי קיים על פי חוק הליך פיטורים מסודר עליו מחויב המעסיק להקפיד על פי חוק. הליך זה חשוב ורלבנטי עבורכם במיוחד מפני שהפרתו מהווה עילה לתביעה, ולקבלת פיצויי פיטורים אשר יכולים להצטבר לגובה של כמה משכורות טובות.

הקלטת השימוע של המורה אדם ורטה מרשת בתי הספר אורט - פרשת פיטוריו ב- 2014. האם הליך הפיטורין התקיים כדין? 

מהו הליך פיטורים תקין?

אחד השלבים המרכזיים בהליך פיטורים תקין אשר הפרתו עשויה להגדיל משמעותית את סיכוייכם לקבלת  פיצויי פיטורים גבוהים יחסית היא עריכת שימוע במסגרתו המעסיק מאזין לדברים שהעובד מעוניין לומר. על פי חקיקת בית המשפט מהווה שימוע זה תנאי בסיסי והכרחי לתחילת הליך פיטורים תקין, כך שבמידה ופיטרו אתכם ללא עריכת שימוע – פוטרתם בהליך בלתי תקין.

בנוסף, במהלך התקופה בה העובד מועסק באותו בית עסק, על מעסיקו מוטלת החובה לנהל תיק עובד מסודר ובו למשל משוב על אופן התנהלותו המקצועית והאישית של העובד לאורך תקופת העסקתו. בנוסף, תיק העובד צריך להחיל חוות דעת של גורמים אחרים הרלבנטיות לאותו עובד, ביקורות שונות וכל דבר אחר שעשוי להיות רלבנטי. במקרה הצורך, אמור להיות תיק העובד זמין עבורו לשימוש במסגרת הליכים בנוגע לפיטורים בבית הדין לעבודה.

בהמשך הליך הפיטורים התקני על המעסיק לזמן את העובד לשימוע לפחות 72 שעות מראש, וזאת על מנת שלעובד יהיה מספיק זמן על מנת להתכונן לשימוע. אותו עובד זכאי להגיע לשימוע בליווי עורך דין או נציג מטעם הסתדרות העובדים.

כמובן שגם בכל הנוגע ל- פיצויי פיטורים יש לחוק מה לומר – במסגרת הליך תקין זכאי העובד ל- פיצויי פיטורים בכפוף לתנאים מסוימים (גובהם של פיצויי פיטורים נקבע על פי תקופת ההעסקה וגובה המשכורות, הזכאות לקבלת הפיצויים קשורה לסיבת הפיטורים ועוד...).

על מנת להבטיח כי אתם "זוכים" להליך פיטורים תקני מומלץ לקבל ייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין המתמחה בדיני עבודה. לכל הפחות מומלץ לקרוא בעצמכם את החוק ולדעת מהן הזכויות הבסיסיות להן אתם זכאים. זה יכול לחסוך לכם המון כסף ולא מעט עגמת נפש. בהצלחה!

לקבלת ייעוץ משפטי
054-957-5708
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!
סגירת תפריט
שליחת הודעה
Call Now Button